פורום וסקר ציבורי בנושא התעסוקתי



  • שלום רב
    נשמח מאד להשתתפותכם בימים הבאים נעלה כאן נושא מעניין שנוגע להרבה צפוניים בפרט אלו שזה מקרוב באו לפריפריות החדשות
    נשמח שכל התשובות יהיו מפורטות וברורות וכן שיצויין על כל תשובה המס’ לפי השאלה וכגון על שאלה 1) / נראה לי שהתשובה על מס’ 1) / תשובה על 1)
    תודה רבה



  • שאלה מס’ 1) האם נראה לכם שיש מחסור בשוק התעסוקה החרדית בצפון במקומות עבודה? [יש לציין עיר מגורים!]
    2) האם העובדה שיש או אין עבודה הוא סיבה לעבור לצפון וכגון לעבור לגור בסביבה הקהילתית ו/או מחיר זול אך מבלי להגיע ישירות עם מקצוע/ אפיק תעסוקתי
    3) האם כשיהיה תעסוקה מספקת באזור מגורכם לכל המתעניין האזור ייגדל משמעותית או שהאנשים מעדיפים בכל מקרה לגור במרכז?



  • פוסט זה נמחק!


  • תשובה לשאלה 1)
    לדעתי קיים מחסור במקומות עבודה מתאימים לנשים חרדיות.
    בריכוזים חרדיים גדולים יש גם הרבה יותר בתי ספר, גנים, חינוך מיוחד, צהרונים, חוגים של אנ"ש,
    גם עבודה משרדית והייטק- יש מקומות גדולים שמותאמים לנשים חרדיות,
    ואפילו המשרדים הקטנים- יש הרבה מקומות חרדיים (מרפאות קטנות, משרדי תיווך או עו"ד חרדיים)- דבר שבפריפריה קשה למצא.

    אבל מצד שני- נראה לי שהשכר בפריפריה קצת יותר גבוה מהמרכז, כי במרכז יש גם היצע גדול של עובדים.

    אני מדברת על כרמיאל. לדעתי זה לא רק.
    בחיפה נראה לי שיש הרבה יותר אפשרויות מכל הסוגים.



  • שאלה 4) האם לדעתכם מבחר סוגי המקצועות והאופקים התעסוקתיים היא כמו במרכז? והאם לדעתכם השכר בצפון הולם את העבודה כמו במרכז או שמקבלים תמורתה פחות / יותר מהמרכז?



  • שאלה 5) האם לדעתכם עצם המעבר מהמרכז לפירפ’ גם גורמת לכך שיתפשרו על מקום וסוג העבודה או בשכר או ההיפך אני כבר קניתי דירה יותר זולה או משלם פחות שכירות אז למה לי לצאת לעבוד במה שלא הייתי מעוניין?





  • @פרנסנו-בכבוד

    1. ודאי שקיים מחסור, לצערינו, כמו כתבה ‘כרמיאלית’ בריכוזים חרדיים גדולים יש יותר אופציות.
    2. עדיין, המגורים בצפון יש בהם תועלת גדולה מאוד, ודווקא בגל החוסר בעבודות זמינות פותחים את הראש לעוד דברים, ומוצאים אפיקים רחבים יותר.
    3. אפשרויות תעסוקה נוספות יכולות להביא אנשים נוספים, יחד עם זאת, אנשים שקשה להם לעזוב את בני ברק, לא יזוזו גם בעד עבודה של מליון דולר 🙂 מפסידים…


  • אני מכירה באופן אישי מישהי שגרה במרכז,
    וחשבה לעבוד לצפון,
    אך בגלל שלא מצאה עבודה- לא עברו



  • @פרנסנו-בכבוד

    1. יתכן שהיחס למשרות פנויות פר עובדות הוא אכן קטן אבל זו הסיבה גם שאחרי שמוצאים עבודה התנאים לציבור החרדי יותר טובים מהמרכז ולא מנצלים עובדות כעבדים בשוק כמו באזורים החרדיים, כך שזה חסרון שהוא מעלה.

    2. אלו שמגיעים לצפון ובכלל לפריפריה הם משתי סיבות עיקריות א’ סיבה כלכלית של דיור מוזל יותר וב’ אוירה אחרת יותר קהילתיות, יותר פתיחת אפיקים ולא זרימה אחרי העדר וכו’ וכו’
      העבודה היא משנית במקרה הזה

    1. אלו שהם במסגרת הבני ברקית או הירושלמית הכבדה שלא יודעים מה זה לצאת מחוץ לד’ אמות מהוריהים לא יעזור כלום והם לא יבינו לעולם איך אפשר לגור במרחק של יותר ממחצית השעה מההורים שמא חלילה יצטרכו ממחטות או שמן ולא יוכלו לקחת מההורים ה’ ירחם!! לאלו לא יעזור שום דבר והם לא יזוזו מילימטר מהסינר של אמא…

    כל השאר זה תלוי בסעיף 2 בסיבות הספציפיות שלהם.



  • ברור שכאשר עוברים לפריפריה חייבים לקחת בחשבון גם את ההיצע של מקומות העבודה, כי אין שום הגיון כלכלי בלהוריד את עלות המשכנתא ושזה יבוא על חשבון זה שאין מקומות תעסוקה.

    כתושב קרית אתא אני יכול להגיד שיש באזור היצע מאוד גדול של מקומות עבודה, יש במרחק נסיעה קצר איזורי תעשיה גדולים של חיפה(צ’ק פוסט), נשר, יוקנעם, קריות ועוד…
    נשים רבות שעברו לקרית אתא מצאו עבודה עם תנאים יותר טובים ושכר יותר גבוה ממה שהיה להם כשהם גרו במרכז ובפרט בירושלים ששם יש מחסור במקומות עבודה.
    בכלל ההשוואה בין הפריפרה למרכז היא מורכבת יש תחומי מקצוע שבמקומות חרדיים גדולים יש בהם יותר הכנסה, מצד שני הפריפריה נמצאת בהתפתחות מטורפת של חרדים שבאים לגור ולכן יש הזדמנויות שלא קיימות במרכז כמו עסקים שפונים למגזר שעדיין חסרים, כאלה שנפתחים ומחפשים עובדים, הוראה, גננות ועוד מקצועות רבים שמרכז כבר מאוישים ומאוד קשה למצא בהם עבודה.



  • יש פה אתר של עבודות לחרדים, יש גם באיזור הצפון
    https://www.jbh.org.il/



  • ברור גם שהתעסוקה תלויה בכמה מוכנים להתפשר על סוג העבודה שעות העבודה וסגנון המשרד-מי שמתגמש מוצא עבודה!!!



  • לא בכל מקצוע.
    זה נכון שתמיד יחפשו מטפלות במעון, קופאים ועובדי נקיון.
    אבל עבודה במקצוע שלמדו- לא תמיד מוצאים!



  • זה נכון אבל גם במרכז לא תמיד מוצאים במה שלמדו אבל מי שמוכנה לעבוד משרה של 8 שעות ומוכנה גם לנסוע לפעמים אפילו שעה פלוס מינוס ותעבוד גם במשרד שלא כולם שם בוגרות סמינרים… (כמובן שלא במקום שהוא בעייתי הלכתית!!)תמצא עבודה בדרך כלל!


התחבר כדי לפרסם תגובה